Novel : Pewaris Bab3




“PEWARIS”
-FASHAM -
Bab 3 – Saranghae..? Cepatnya..

“Ibu perlu ke kita teruskan perkara ni macam dah semakin merumitkan”, terdapat keresahan terlahir dari kata-kata Puan Marlia Ibu kepada Aina Fathiyyah.

“Lia jangan masuk campur biarkan ini keputusan yang dia sendiri pilih, ibu tak pernah paksa pun” Puan Mariam mula meninggikan suara kerana merasakan tindakan dia dipertikaikan. 

Kehadiran Azalea telah menyebabkan suasana bilik pejabat Puan Mariam menjadi sunyi sepi , Puan Marlia mengundurkan diri untuk tidak mengganggu urusan dua beranak tersebut. “Ada apa Zall”, “Hmm zall tidak menganggu urusan nenek dengan ibu kan”,Puan Mariam hanya mendiamkan diri .“hmm macam ni Zall ada idea bagaimana kita boleh selamatkan Hotel kita tanpa perlukan Kontrak dari Syarikat Perdana Enterprise”.
“ Nenek setuju dengan cadangan kamu, proceed dan nenek luluskan. Kalau ini berjaya nenek akan pastikan kamu kekal dalam pengurusan hotel ini”, terus Puan Mariam berlalu pergi dengan hati yang senang. Azalea tampak runsing setelah mengingatkan kembali apa yang dikatakan nenek, 

“Ehm, tak pe Zall you do your best and after tia came back you will go from here just forget what nenek said”, pujuk hati Azalea.

“Apa yang awak cakap sensorang ni, macam mana keputusan nenek”, Kemunculan 
Hakim Faiz telah mematikan lamunan Azalea yang sedari tadi cuba memujuk hatinya untuk melakukan semua ini, 

sementara Hakim Faiz bertanya Azalea sempat berfikir , “Setelah kepulangan Aina Aku harus meninggalkan abang Akim walaupun dia ialah lelaki yang amat aku cintai apa terjadi walaupun tia berjaya atau tidak”, Hati Azalea sedih dan Pilu tetapi bibirnya mengukirkan senyuman untuk Hakim Faiz supaya ia hanya menjadi rahsia hatinya.

--------------

“Aina shii you want I bring you a tour…at here”, terpinga seketika Aina apabila Ji Soo masuk saat dia sedang sibuk mengemas setelah mengambil seluruh barang dari rumah sewanya. “ Ye, why not Ji Soo Shii”, Aina gembira tatkala mendapat ajakan dari Ji Soo

Ji Soo membawa Aina pusing seluruh Guesthouse dan menerangkan tugas yang harus Aina lakukan, Aina terpegun dan kagum dengan Guesthouse tersebut dimana ia sangat Muslim Friendly.Ada barangan dapur yang khas untuk kegunaan Muslim,  Bilik Sembahyang bahkan setiap bilik ada menunjukkan arah kiblat. Ji Soo memperkenalkan Aina pada 4 orang lagi pekerja disitu Andy dan Misty mengambil alih tugas mengemas setiap bilik, Allen pula memastikan kebersihan setiap tempat terjaga dan mencapai standard yang ditetapkan, Ji soo dan Hye na pula sebagai penyambut tetamu dan mereka semua berkebolehan dan juga ‘efficient’ dalam setiap tugas mereka.

“Oh let me tell you there Mike and he only work at night so when he came I will introduce you to him”, Aina telah menjadi pendengar yang setia sepanjang Ji Soo menerangkan semua itu dan dia sangat tertarik dengan Guesthouse dan pengurusannya.

Sudah seminggu Aina memulakan kerjanya di Guesthouse tersebut dan tidak pernah dia merasakan segembira ini melakukan kerja walaupun selama ini dia memegang jawatan yang penting di hotel keluarganya. “mungkin ini bezanya melakukan kerja tanpa paksa dengan kerja yang dipaksa” hati Aina terdetik tatkala dia memandang Waiz yang sedang leka bersembang dengan pelancong yang baru datang dari Indonesia.

Ji Soo yang menangkap renungan Aina menarik minatnya, “Aina Shi..yaa Aina shii ..nae saranghaneun chingu ya.. naneun sarang eppajyeoss eoyo”. Aina terkejut tatkala dikejutkan dengan goncangan lembut dibahu oleh Ji Soo , “ I am sorry , what are you saying”, Ji soo memohon maaf apabila Aina terpinga dengan apa yang dicakapkan seketika tadi .

 “Mianhae Chingu.. I am sorry I mean you are in love with Waiz am I right”, Aina terkejut tatkala mendengar apa yang dikatakan oleh Ji Soo dan kelam kabut mengambil air dan minum. “ Aina ..am I right you fall in love with waiz shii..” Aina tersemburkan air yang sedang diteguk olehnya

“Anyi…why are you saying that”, Aina mengelap mukanya yang terkena semburan air tadi dan berpura- pura sibuk dan Ji Soo hanya memberi jelingan tajam dari belakang dan tersenyum kerana sudah menangkap makna reaksi yang ditunjuk oleh Aina bila dia mengatakan tidak .

 Ji Soo berlalu pergi dengan senyuman sampai ke telinga . Aina melepaskan rasa lega bila Ji Soo hanya pergi tanpa mengatakan apa-apa.

“Waiz there something I want to tell you”, Ji Soo sahaja meninggikan sedikit suara supaya Aina dengar dan Kelam kelibut Aina berlari apabila dapat tahu yang Ji Soo hendak ceritakan pada waiz dan menekup mulut Ji Soo bila dia mula bercakap.

“Ji Soo shii… Gumawo Chingu ya” Secara tiba-tiba waiz mengucapkan terima kasih dan menarik tangan Aina dan bawa dia ke atas bumbung dan memandang Aina dengan renungan yang sama semasa Aina mula jumpa dan jatuh cinta.

“Aina.. Saya sukakan awak dan saya nak awak jadi kekasih saya.. Saranghae” ucap Waiz sambil melutut dihadapan Aina. Aina terkejut dan menekup mulutnya kerana terkejut dengan ungkapan cinta yang baginya terlalu cepat untuk diungkapkan keluar dari mulut Waiz.

 “ Awak kenapa..awak bangunlah jangan buat macam ni” sambil memegang bahu waiz dan memaksa waiz bangun. Apabila Waiz bangun dia terus  memegang tangan Aina,
 “ Saya tak pasti samada apa yang saya rasakan ini adalah cinta atau tarikan semata mata dan saya juga tidak pasti samada rasa ini akan berkekalan tetapi buat masa ni apa yang saya tahu hati saya berdebar tatkala saya memandang  awak” tanpa kata apa-apa bibir waiz dan Aina semakin hampir bertaut dan sesaat itu juga satu penampar hinggap dimuka Waiz.

Previous
Next Post »
0 Komentar

Selamat Datang dan Selamat Mengomen..^_^